úterý 3. února 2015

Sadida devblog

Don se konečně dočkal, byl vydán eng překlad Sadida devblogu, sadidu stejně všichni můžou vyzkoušet od zítřka na betě spolu s ostatními změnami. Tak teda, jak už jsem nějaké 3 příspěvky z5 zmiňoval, sadida bude komplet předělaná, doteď to byl všeobecně nejméně využívaný class ve hře dlouho dobu bez nějakých zásahů, a proto se rozhodlo o jeho překopání.

Cíle
  • Zlepšit postavení sadi v group PvP
  • Vylepšení dmg spellů, stejně tak překopání zastaralých useless spellů
  • Omezení velkého počtu vysumonění dollek na začátku fajtu -> posilnění dollek, aby déle přežily
  • Posilnění možností locku a supportu
  • Úzké propojení některých spellů s jinými classy a všeobecně lepší použitelnost classu v průběhu fajtu

Klíčový spell - Tree
Současný summon Tree bude hrát novou roli, stane se nejen hlavním spellem sadidy, ale taky prostředníkem k použití mnoha jiných spellů. Samotný strom zůstane statický summon a půjde vysumonit 1x za kolo (nebude ale limit na počet).
Tree bude mít 2 různé states - 
1) 1. kolo po vysumonění na ně nepůjdou použít sadi spelly, půjde s nima hýbat
2) 2. kolo po vysumonění bude tree vizuálně větší, unmov a už na něj sadi může použít svoje spelly, které s tím budou provázané

Dollky
  • Všechny dollky půjdou vysumonnit pomocí "recyklace" stromu, tzn. když chcete vysummonit dollku, musíte obětovat 1 Tree (půjde vysumonit jen jedna za kolo). Jakmile však dollka umře, automaticky se přemění na další tree -> tenhle tree půjde zase použít (=dostane se do 2. state) až po 1 celém turnu. Všechny dollky budou mít vylepšené staty, a to hlavně vit.
  • The Block - pořád bude sloužít k lockování enemy, vylepšené resisty, vit i lock. Navíc přibude možnost výměny se stromem, pokud sadi předem zaútočí s Bramble na strom. Po transu dostane dollka invul na 1 kolo, čímž se stane perfektní locker.
  • The Madoll - pořád rapuje AP +dává state každému enemy kterého rapuje. K čemu ten state bude prý bude teprve vysvětleno.
  • The Inflatable - stále přidává MP, ale už nehealuje na celou mapu. Nově bude healovat na 3 políčka od sebe, navíc když se heal dotkne stromu tak healne celou mapu. Infla je udělána tak, aby sadidu pronásledovala a healovala, ne jak tomu bylo doteď, že zdrhala co nejdál, aby přežila. Healy a vit budou navíc vylepšeny.
  • The Sacrificial - funkce zůstane, akorát odteď každé kolo, co přežije (resp. nedostane se k žádnému cíli) se jí bude zvyšovat dmg pro výbuch a taky hp, maximálně půjde nastackovat 3 turny
  • The Ultra-Powerful - rapuje MP targetům, kteří se nacházejí okolo tree

The Tree of Life - spell transformuje Tree na Tree of healing - funkce zůstává, heal bude 100% z dmg kterou caster ubere, půjde castit častěji než doteď
Knowledge of Dolls - spell bude zrušen, místo toho přibude spell, kterým půjde recyklovat strom i bez toho, aby se musel měnit na dollku. Tenhle spell způsobí nějaký heal okolo ohniska pro všechny allies a stejně tak nějaké rozdělení dmg od enemy mezi všechny allies, tzn nová verze fraction??
  • tenhle nový spell (ještě se ani neví, jak se jmenuje) navíc bude mít ještě další super funkci - prostřednictvím něj půjde ovlivnit chování Tree of Life tak, že půjde podobně jako Boombot u rogue ovládat a bude mít následující funkce: push ally/enemy 6 políček, popř. unbew charu, který je nablízku nebo healnout ally v jeho AOE
Earthquake - podstata spellu zůstane stejná, jen už nebude mít okamžitý efekt. Sadi použije spell, 1. kolo se nestane nic, další kolo jak passne všechny tree v boji způsobí earthquake okolo sebe - fire dmg, steal HP od enemy, zruší invis invisible objektům co jsou poblíž a navíc ještě přitáhne chary k sobě

Poisoned Wind - taky komplet předělávka, dá enemy nějaký dmg a taky bude fungovat jako stimule pro tree, aby dal enemy dmg. Funguje to podobně u foggera, který má na svoje věže spešl spelly, které stimulují jejich další funkce (např. heal/dmg/trans). Aby dal tree dmg, musí mít na sobě target PW state a do tree se musí dát nějaká dmg

Zbytek spellů, které podstoupily menších úprav
Kromě summoning spellů, které byly překopány total zůstaly ještě dmg spelly v provedení do 3 buildů, které zůstaly téměř beze změn. Nějaké změnu tu ale i tak jsou:
  • AP cost některých spellů - např. Tear teď stojí 3 AP (myslím, že to bylo 4), naopak Dolly Sacrif a Bush Fire jsou za 4 AP. Výsledkem je úprava dmg těchto spellů.
  • Tearu přibude důležitá funkce - dokáže instant hodit Tree do 2. state, takže způsobí, že na Tree půjdou okamžitě použít přidružené spelly.
  • The Bramble - už bylo popsáno, využívá se na hit tree a pro výměnu Blocku, který následně transne a dostane invul na 1 kolo
  • Soothing Bramble - už nehealuje a nebere MP ally

Soft caps classu - změněno, není upřesněno do jaké míry [soft caps = tabulka characteristic pointů]

Možnost útoku na více charů najednou
Sadidě ještě přibude možnost útoku na více charů najednou pomocí Paralysing poison spellu a Madollky. PP bude mít cooldown 2 turny a bude dávat state na 4, takže teoreticky za 2 kola bude state na 2 charech. Pomocí nějakého Madoll spellu, pravděpodobně Irritation, který má infinite duration se tyto 2 targety se state "propojí" a sadida bude moci útočit do obou najednou, i když jede jen do jednoho. Zní to celkem komplikovaně, ale v praxi to bude určitě v pohodě a podlě mě dost využívané.

Přeloženo a zkráceno z devblogu
http://www.dofus.com/en/mmorpg/news/devblog/tickets/429622-sadida-revamp-devblog

3 komentáře:

  1. Zni to dobre, a jelikoz v Path of Exile mozna dostanu ban, tak jsem chvili premejslel o Dofusu... ale pak jsem jsem dostal rozum a radsi sel do hospody... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. no evile to bys mel, aspon by se to zase ozivilo.. jak tady tak ve hře :) don

    OdpovědětVymazat
  3. Proč z té hry dělají Wakfu?

    OdpovědětVymazat