čtvrtek 21. srpna 2014

Feca devblog

Předlouho odkládaná totální změna fecy a xelora dnes na devblogu dostala konkrétnější obrysy - zatím v podobě prvně jmenovaného. A je to masakr, feca se stane úplně jiným charem s úplně jiným stylem hry, přijde o fakticky všechna současná defensivní kouzla, a místo nich dostane jiná. Každopádně zatím jsou známy jen cíle změn, a volně popsané způsoby jak jich dosáhnout, nikoliv konkrétní kouzla, která se objeví až v changelogu, a mohou ještě doznat změn během betatestování.


Cíle změn
  • sloučení kouzel se štíty
  • posílení fecových možností chránit sebe, na úkor ochrany týmu
  • změna útočných kouzel tak, aby feca měl možnost hrát libovolný element
  • větší rozmanitost glyphů, ve všech elementech
  • posílení taktických možností fecy pomocí aura glyphů (viz níže)
  • oslabení jednoúčelových AP rapovacích buildů (tady u toho bodu byla původně malá fotka Jamesona, ale pak ji smazali)


Nerf defenzivních kouzel
  • sloučení všech elementárních štítů do jednoho kouzla, to není překvapení, o tom se mluvilo odjakživa, a je to jasné plus, protože za 2ap nahodíte všechno, a rázem je tu prostor na tři nová kouzla. Nově budou štíty na 2 kola s cooldownem tři v AoE kruh 3.
  • fraction - zrušeno jako příliš silné, a v nové podobně to kouzlo dostane jiný, zatím neurčený class (sadidy prosej na kolenou, taky chceme být populární do dungů)
  • imunita a rebound - zrušeno. To se taky vědělo dlouho, nově bude jedno kouzlo chránit proti útokem z dálky, a druhé proti útoku zblízka. Takže o hodně těžší na používání. Ani jedno teď nechrání proti erozi. A mají sekundární efekt - to nablízko vám přidá MP za každou ránu, co dostanete, to na dálku zase %dmg za každý hit z blízka. Takže kromě čistě defenzivních účelu půjdou používat i takticky, že by se vracela doba boostnění sace 2ap zbraní? :-) Nelze je použít současně.
  •  zrušení % resit kouzel. Maxlý feca shield teď bude redukovat libovolnou obdrženou dmg (kromě poisonů) o 25%, tj. fakticky nerf. Reinforced protection je zcela zrušeno coby defenzivní, a je nahrazeno něčím jako je molotof od eni, ale pro glyphy.
  • Truce je nahrazeno zajímavým efektem - nově už ne že nemůžete dmg dostat, ale vy ji nemůžete dát!
Glyphy
Co jsou aura glyphy už víte, pokud jste byli na ve Srambadu na Queen, ale nepodařilo se vám ji blitznout. Je to glyph, který má nějaký efekt pouze v případě, že na něm stojíte, a kdykoliv na něm stojít. Tj. v případě Queen kdokoliv do něj vstoupí, zneviditelní se, a zůstane neviditelný tak dlouho, dokud je někde v prostoru glyphu. Feca samozřejmě invis nedostane, ale i tak má lákavé věci...
  • pro každý element dostane jeden klasický dmg glyph, a jeden support glyph, a oba budou mít další aura efekt
  • elementární glyphy mají cooldown 3 kola, a současně v každém kole jde zakouzlit jen jeden
  • repulsion glyph je zřejme skoro jediné feca kouzlo, které zůstane jak bylo (tj. cca k prdu)
  • nový gravity glyph je úplně boží, všichni v něm mají gravity a root. Tolik nápadů co s tím jak do útoku tak do obrany...
  • v součinosti s glyphy vypadá cool i nový teleport, který bude mít kratší cooldown ale zřejmě sníženou range, a pokud se teleportujete do glyphu, tak se jeho efekt provede ještě jednou na všechy, kdo v něm stojí (z té formulace je nejasné, jestli se tím myslí i dmg).
Celkově mi přijde ta koncepce glyphu skvělá, a rozhodně udělá z fecy class mnohem těží na hraní, s množstvím taktických rozhodnutí. Efekt na end level PvM  týmy se ještě ukáže, zřejmě největší potíže budou mít lidi, co jsou teď závislí na fraction.

Útočná kouzla
Pro každý element (tj. nově i pro agi) bude mít feca - elemental steal utok (což už teď má pro chance/str), útočné kouzlo s rapováním AP, MP, range nebo "micro placement", což netuším co je, a potom glyph příslušného elementu, jehož sekundární efekt bude v souladu s tím, co se rapuje kouzlem.
  • earth/neutral - spojení s AP rapováním jako teď, blinding bude AoE, ale jen jednou za kolo. Backlas se mění na diagonální kouzlo. A glyph rapuje PĚT ap dodgable. Tj. deset s teleportem, jestli to chapu správně... :-)
  • fire build je nyní spojen s MP redukcí. Natural attack stealuje int, nonboostable short range, druhé kouzlo lineárně rapuje MP, stejně jako nový burning glyph.
  • water build rapuje range, myopic glyph (náhrada paralyzingu) rapuje dokonce celých 6 range, pokud v něm stojíte. Navíc předpokládám tohle dodgable není, a jelikož range rapuje i natural attack, tohle vypadá opravdu hodně OP....
  • agi build funguje nablízko, přitahuje nepřítele, a má i glyph který přitahuje do středu a navíc snižuje dmg těm, kdo v něm stojí.

Každopádně fecy dostanou full reset kouzel, a rovněž magic orb na reset statů (s kontrolou na level a datum vytvoření, takže nezískáte orb pokud si teď poběžíte rychle udělat fecu).

1 komentář:

  1. já jsem spokojenej, navíc to podle mě bude větší prdel fecu hrát jak v pvp, tak v pvm.. :)

    OdpovědětVymazat